Procura ontzorgt gemeenten bij verkiezingen en burgerzaken
Verkiezingen en burgerzaken kunnen veel moeite en tijd kosten als onduidelijk is wat wanneer geregeld moet worden en hoe. Maar daar hebben wij een oplossing voor.
Een manier die zorgen wegneemt en tijd vrijmaakt. Wij geloven dat gemeenten hun verkiezingen en burgerzaken tot in de puntjes kunnen regelen door te kiezen voor diepgaande vakinhoudelijke kennis. Met een tactisch partner die zorgt dat er tijd overblijft voor kerntaken. Dat is waar Procura voor staat.
Ons verhaal
Dat begint in 1972, als Ger Brouwer besluit voor zichzelf te beginnen na jarenlang voor een uitgeverij gewerkt te hebben. Zijn kennis, kunde en enthousiasme voor het werk dat hij gedaan heeft, verwerkt hij in de naam van zijn eigen onderneming: Procura, latijn voor ‘honorarium voor gedane moeite’.
Al na twee jaar, in 1974, ontstond de vraag bij het klantenbestand van Procura of wij, naast gemeentelijke formulieren, huis-aan-huisbiljetten en aanverwant verkiezingsdrukwerk konden leveren. Dat was het begin van onze verdiepingsslag in verkiezingen.
Van drukwerk tot het digitale tijdperk, en van kenner van de Kieswet tot aan vraagbaak van gemeentelijke verkiezingsambtenaren, Procura ontwikkelde zich in 50 jaar van kantoorboekhandel en uitgeverij van overheidsformulieren, tot echte kennispartner voor lokale overheden op het gebied van burgerzaken en verkiezingen. En dat is tot op de dag van vandaag onze focus.
Onze oplossingen voor lokale overheden
Met onze oplossingen voor lokale overheden maken wij het ambtenaren makkelijker verkiezingen en burgerzaken te regelen. Elke oplossing is een winst en gemak in tijd!
Burgerzaken
Ook het bestellen van burgerzaken materialen kan bij Procura. Naast een breed assortiment formulieren, aktepapier en beveiligd papier maar ook stempels leveren wij onder andere trouw- en partnerschapsboekjes op maat.
Verkiezingen
Tegenwoordig zijn wij bij Procura 365 dagen per jaar met verkiezingen bezig, zodat wij iedere gemeente volledig kunnen ontzorgen. Wij staan voor, tijdens en na de verkiezingen voor gemeenten klaar met gedegen advies, verkiezingsdrukwerk en met materialen voor de inrichting van stemlokalen.
Onze geschiedenis
- 1972 Oprichting door Ger Brouwer.
- 1974 Eerste levering van verkiezingsdrukwerk.
- 1976 Start schrijven software Burgerzaken.
- 1980 Het eerste geautomatiseerde pakket voor burgerzaken en formulieren
- Eind jaren ‘90 Verbouwing van het grote magazijn naar leslokaal om ambtenaren op te leiden.
- 2009 Procura lanceert verkiezingssoftware ISS (Integraal Stem Systeem).
- 2015 Procura wordt onderdeel van Conxillium.
- 2016 ISS wordt vervangen door de applicatie Procura Verkiezingen. De nieuwe verkiezingssoftware staat vanaf nu in de cloud.
- 2018 Portal Stembureauleden wordt beschikbaar gesteld.
- 2019 Verhuizing van Heerhugowaard naar huidige kantoor in Alkmaar. De eerste productieversie van MijnStembureau app wordt gereleased.
- 2021 Procura geeft broncode BRP vrij. Lancering vernieuwde MijnStembureau app.
- 2022 50-jarig bestaan Procura. Procura heeft ISO 27001 en ISO 9001 certificering behaald. Lancering Procura VerkiezingsPlanner.
- 2023 DBM Groep neemt een deel van Procura over. Dit betreft de activiteiten mbt het drukwerk en materialen en de Procura VerkiezingsPlanner.
- 2024 SIMgroep en Procura Software fuseren en gaan verder onder de nieuwe naam Shift2.
Procura in cijfers
- Procura bestaat meer dan 50 jaar
- Meer dan 200 gemeenten worden door Procura bediend
- Meer dan 250 verschillende materialen kun je bij Procura verkrijgen