Meer grip op je verkiezingen dankzij Procura Verkiezingsplanner
De Procura VerkiezingsPlanner helpt jou om de verkiezingen nog meer te stroomlijnen binnen je gemeente. Dankzij deze digitale planningstool heb je namelijk gedurende de hele looptijd van het proces inzicht in de voortgang, ben je in staat om taken te beleggen binnen andere afdelingen of bij andere personen en zie je of je nog steeds op schema loopt. Dit alles zorgt niet alleen voor meer rust, maar dankzij de planner kom je ook niet voor onnodige verrassingen te staan.
Waarom is Procura VerkiezingsPlanner handig voor mijn gemeente?
We zien dat Verkiezingen een complex project is dat meerdere afdelingen aangaat en de kennis over verkiezingen vaak ‘bij een persoon’ zit, wat het lastig maakt. Dankzij de VerkiezingsPlanner wordt het hele proces uitgeschreven, alle taken benoemd en deze taken zijn te verdelen over afdelingen en personen. Zo ben jij in control en verloopt het hele proces makkelijker. Daarnaast wordt ook kennis geborgd.
Om de Procura VerkiezingsPlanner te kunnen installeren maak je gebruik van het Microsoft Office 365 plaform en MS Teams.
Wat is de VerkiezingsPlanner?
De Procura VerkiezingsPlanner helpt jou om de verkiezingen nog meer te stroomlijnen binnen je gemeente tijdens het gehele verkiezingsproces. Deze digitale planningstool biedt:
1. Inzicht in alle taken, die moeten worden uitgevoerd
2. Inzicht in de voortgang van de taken
3. De mogelijkheid om zelf taken en rollen aan te maken of te annuleren/deactiveren
4. De mogelijkheid om taken te beleggen bij andere afdelingen en de verantwoordelijke personen binnen jouw gemeente
5. De mogelijkheid om een afspraak voor een vergadering aan te maken
6. Overzicht door middel van het filteren op diverse onderdelen
7. Controle en overzicht of alles nog steeds op schema loopt
8. Elke verkiezing een kant en klare versie, voorzien van de laatste wet- en regelgeving
Dit alles zorgt voor rust, geen onnodige verrassingen en minder extra benodigde ondersteuning. VerkiezingsPlanner neemt dit voor een groot deel uit handen. Naast dat de VerkiezingsPlanner je rust biedt, bespaar je ook tijd en geld.
Wat is het verschil tussen de Kalender en de Planner?
Onze verkiezingskalender biedt een overzicht van alle stappen, in chronologische volgorde in de tijd en volgens wettelijke termijnen van het gehele verkiezingsproces. Deze kalender kun je ophangen en elke stap afvinken. De VerkiezingsPlanner gaat veel verder. Hierbij zijn alle stappen die voortvloeien uit de verkiezingskalender en alle aanverwante werkzaamheden vertaald naar taken. Je kunt per taak een rol toevoegen en deze koppelen aan één of meerdere verantwoordelijken en vervolgens monitoren of een bepaalde deadline wordt gehaald. Zo vink je dus niet alleen maar taken af, je verdeelt ze, schakelt veel eenvoudiger met afdelingen omdat zij weten wat er nodig is en wat er moet worden gedaan.
Door de kalender weet je wat je moet doen, met de planner heb je inzicht in wie, wat, waar en wanneer. Zo loopt je project soepeler en efficiënter.